شاید فکر کنید تفاوت زیادی بین اسباب کشی خانهها و ادارات وجود نداشته باشد. اما واقعا همینطور است؟
فرق نمیکند یک شرکت بزرگ باشد یا کوچک فرآیند اسباب کشی در آن نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده است. چرا که اسباب کشی در ادارات گاهی نیازمند تعطیلی آن اداره میباشد به نفع تمامی کارمندان و مدیران است که اسباب کشی آنها در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
در این مطلب از وبلاگ ایزی پک قصد داریم به مراحل مختلف و نکات دارای اهمیت در اسباب کشی شرکتها و ادارات بپردازیم. با ما همراه باشید
شرکت جدید شما در کدام نقطه از شهر است؟
شرکتها محل رفت و آماد آدمهای مختلفی از اقصی نقاط شهر است. شاید آنها از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند، شاید با ماشین شخصی خود به شرکت بیآیند، شاید هم مسیر خانه تا محل کار را پیاده طی کنند. نکته اینجاست که شما در هنگام انتخاب موقعیت جغرافیایی شرکت جدید به این نکته توجه کنید که مسیر رفت و آمد باید برای تمامی کارمندان شرکت تا با هر روشی که برای حمل و نقل انتخاب میکنند راحت و بی دردسر باشد. چرا که آنها هر روز باید این مسیر را طی کنند.
جای پارک را جدی بگیرید
این روزها همه ما با مشکل کمبود جای پارک مواجه هستیم. مخصوصا در مناطقی که تعدد دفاتر و ادارات مختلف در آنها زیادتر است. بنابرای این سعی کنید محل شرکت خود را از بین مناطق کم ترافیکی انتخاب کنید که تعداد جای پارک بیشتری داشته باشد. این کار میتواند تا حد زیادی از تاخیر کارمندان بکاهد.

با خبر اسباب کشی کارمندان را غافلگیر نکنید
اسباب کشی ادارات اتفاق مهمی است که میتواند تا چند روز باعث تعطیلی کارمندان شود. از طرفی هماهنگی بخشی از کارهای آن باید از چندین روز قبل تر انجام شود بنابراین بهتر است از مدتی قبل از موعد اسباب کشی کارمندان را در جریان بگذارید. در ضمن سعی کنید از طریق پیام رسانهای مختلف و شبکههای اجتماعی خبر اسباب کشی خود شرکت را به گوش مشتریها هم برسانید. چرا که ممکن است تلفنهای شرکت تا چند روز قطع باشند.
چند روز قبل تجهیزات بسته بندی را فراهم کنید
دفاتر و ادارات با اثاثیه الکترونیکی و حساسی پر شده اند که جا به جایی هر کدام از آنها نیازمند یک بسته بندی اصولی و ایمن میباشد. بنابراین لازم است قبل از جا به جایی تجهیزات، حتما آنها را با نایلون حبابدار بسته بندی کنید. همچنین استفاده از کارتن اسباب کشی مقاوم میتوانند نقش موثری در پایین آوردن خطر آسیب دیدگی تجهیزات را داشته باشند.
برچسب گذاری روی هر کارتن مخصوص اسباب کشی
تعداد اسناد و مدارک در قفسهها و کمدهای ادارت کم نیست. بسته بندی غیر اصولی آنها میتواند باعث گم شدن این مدارک و ایجاد مشکل برای تمامی افراد یک شرکت شود. بنابراین یکی از از اصلی ترین اقداماتی که در بسته بندی استداد و پروندهها به آن توجه کنید نشانه گذاری این بستهها از طریق ماژیک، چسب پهن نواری و رنگی و غیره است تا در روز باز کردن و چیدمان مجدد بستهها با مشکل سردرگمی مواجه نشوید.
چه ساعتی در چه روزی کم ترافیک تر است؟
برای انتخاب روز و ساعت اسباب کشی سعی کنید کم ترافیک ترین آن را انتخاب کنید. این اقدام کمکم زیادی در بالاتر بردن سرعت اسباب کشی شما میشود. در ضمن تاجایی که امکان دارد نیروهای حاصر در محل را تا جایی که امکان دارد کم کنید و به آنها مرخصی بدهید. این کار کمک زیادی در جلوگیری از آشفتگی در فضای شرکت میکند.
هماهنگی با یک شرکت معتبر اسباب کشی
یکی از مهم ترین اقداماتی که در انجام آن باید دقت زیادی به خرج دهید انتخاب یک شرکت اسباب کشی معتبر است. برای این کار سعی کنید با شرکتهای مختلفی ارتباط برقرار کنید و از آنها استعلام قیمت بگیرید. نظرات مشتریهای مخلف را درباره کیفیت کار آنها بخوانید و در نهایت بهترین شرکت اسباب کششی را انتخاب کنید.
روز اسباب کشی شرکت
انتخاب یک ماشین باربری مناسب نقش موثری در ارتقاع کیفیت اسباب کشی شما دارد. یکی از تفاوتهایی که بین اسباب کشی ادارات با منازل مسکونی وجود دارد مقدار حجم اثاثیه است. از آن جایی که حجم اثاثیه یک شرکت از منزل کم تر است بهتر است از حمل بار کوچکتر برای باربری استفاده شود.نحوه چیدمان تجهیزات شرکت در درون ماشین باربری هم از اهمیت ویژهای برخوردار است. بگونهای که بهتر است وسایل حساس را در آخرین مرحله در وسیله نقلیه چید تا کمترین فشار به آنها وارد شود.
اقدامات پس از اسباب کشی ادارات
حتما از نیروهای متخصص برای نصب مجدد تجهیزات مختلف شرکت استفاده کنید. کوچک ترین سهل انگاری در این زمینه میتواند هزینههای سنگین برای شما به بار بیاورند.وسایل کارمندان مختلف را در مکانهای مشخص شده قرار دهید و از آنها بخواهید با سبک و سلیقه شخصی خودشان آنها بچینید. در مراحل پس از اسباب کشی سعی کنید از آن کمک کارمندان استفاده بیشتری کنید تا کارها هرچه زودتر جمع شوند و فضای شرکت به روال طبیعی خود بازگردد.

بروز کردن اطلاعات تماس و آدرس
آدرس و شماره تلفن یک شرکت از اصلی ترین مشخصاتی میباشد که ارتباط مستقیم با مشتریان مختلف را ممکن میسازد. بنابراین فراموش نکنید که از چند روز قبل از فرارسیدن روز اسباب کشی اطلاع رسانی کافی را انجام دهید و پس از استقرار در محل جدید آدرس و شماره تلفن و سایر مشخصات شرکت را به روز رسانی کنید.
شاید برگزاری یک دورهمی پس از اسباب کشی بد نباشد
تغییر کلی فضای شرکت اتفاق کوچکی نیست. این تغییر شاید تاثیر عمیقی روی ذهن کارمندان بگذارد و زمان زیادی طول بکشد تا آنها با فضای جدید شرکت خود را وقف دهند. یکی از بهترین کارهایی که میتوان در چنین مواقعی انجام داد برگزاری دورهمیهایی هرچند کوچک در فضای جدید شرکت است.
این کار کمک زیادی به بالا بردن کیفیت کار کارمندان در محیط جدید شرکت میکند.
سخن پایانی
در این مطلب از ایزی پک بلاگ سعی کردیم تا به نکات ریز و درشتی که در پروسه اسباب کشی دفاتر اداری و شرکتها میبایست به آن توجه کرد بپردازیم. امیدواریم این مطلب نقش موثری در بالا بردن کیفیت اسباب کشی شما داشته باشد.
به این نوشته امتیاز دهید!